10 viktiga saker att tänka på när man bygger hemsida

Planerar ni att bygga ny webb? Ladda ned vår lathund för webbproduktion.

När man bygger en ny modern webbplats så är det viktigt att förstå varför. Det är många parametrar som ska klaffa för att få ut maximalt värde ur sin hemsida, bland annat så måste man förstå vem som ska besöka hemsidan (målgrupp/personas) och vad man vill att dessa ska göra för att hemsidans syfte ska anses uppfyllt (mål). För ett normalstort B2B-företag är det ofta inte ett rent sälj som är målet, utan kanske att förmedla rätt image, bygga upp varumärket, besvara kundens frågor och förenkla för kontakt och leadsgenerering. 

Arbetar man mycket med inbound så kanske trafiken kommer via externa kanaler som sociala medier, nyhetsbrev eller artiklar - och hur ska hemsidans struktur och innehåll i sådant fall byggas upp? Vilka förutsättningar har ni dessutom att arbeta med innehållet? En modern, smart och innehållsrik hemsida fallerar snabbt om strukturen kräver en heltidsanställd digital kommunikatör, om det i verkligheten är VDn själv som är ansvarig för underhållet.

Oavsett vilket så är hemsidan fortfarande navet i ett företags digitala identitet, och även om mycket av innehållet kan (och bör) spridas i omnikanaler, så kommer merparten av de som söker jobb hos er, potentiella framtida kunder (samt era befintliga kunder och anställda) att besöka er hemsida. Och då gäller det att skapa inspiration, visa att man har en egen och tydlig identitet.

Ladda ned vårt förenklade underlag för hemsidesproduktion.

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Cliens Kapitalförvaltning i Stockholm är ett fondbolag vars målsättning är att erbjuda investerare långsiktigt god avkastning. Sphinxly webbyrå har tagit fram en modern, responsiv och trevlig hemsida med presentation av förvaltarna och fonderna tillsammans med grafer och historisk data.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Kanton är rådgivare till styrelser och ledningar i publika, privata och offentligt ägda företag. När det var dags att uppdatera den digitala närvaron bjöds Sphinxly in, och det landade i uppgraderad logotyp och grafiskt formspråk tillsammans med en mer modern och intressant webbplats.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Real Finans är privatekonomiska helhetsrådgivare inom kapitalförvaltning, pensionsplanering, försäkring, skatt, familjejuridik och mycket mer. Sphinxly har byggt en annorlunda och skön ny hemsida som ska bygga upp förtroende, presentera tjänsterna och leda till kundkontakt.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Bosque & Colina är ett svenskt investmentbolag som grundats av teamet bakom företagsgruppen Wood & Hill Fastigheter/Investment AB. Sphinxly har tagit fram grafisk profil, logotyp, digital strategi som förverkligats i en unik och inspirerande webbplats byggd på Easyweb® med kopplingar mot externa API:er.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Skills & Talent är en nystartad huvujägare som utan tvekan hittar de bästa talangerna. Sphinxly har byggt en annorlunda ny hemsida med mycket animerade och interaktiva element för att skapa känsla och väcka intresse "i bruset". Ta en titt, det blev rätt grymt!

Visa fler kunder

"Vi sökte efter en innovativ och tillmötesgående byrå, det hittade vi verkligen i Sphinxly. Den service vi fått genom hela projektet har varit fantastisk. En stor del i vårt val av byrå var att hemsideverktyget skulle vara enkel arbetat och det fick vi verkligen med Easyweb. Slutresultat blev mycket bättre än vi kunnat tro."

Max Lundkvist, Projektledare. Pergola.se

"Nordic Fixed Income anlitade Sphinxly för att skapa en ny, modernare hemsida som bättre matchade vår profil. Det professionella och tillmötesgående bemötandet har gjort att våra önskemål och behov kom fram och uppfylldes till fullo. Med Easyweb är det möjligt för oss att enkelt och smärtfritt hantera vår hemsida på egen hand, ett mycket användarvänligt och smidigt verktyg. Vi är väldigt nöjda med deras arbete och det färdiga resultatet. Sphinxly är verkligen en skön webbyrå.”

Johanna Garpenlöv, Nordic Fixed Income

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

"Sphinxly är en innovativ webbyrå med hög servicenivå och kunskap. De är enkla att jobba med och jag får alltid snabb hjälp när jag behöver. Dessutom använder jag Easyweb för att hantera hemsidan och som är väldigt enkelt och användarvänligt. Kombon av Sphinxly som webbyrå och publiceringssystemet Easyweb gör det till en enkel match att hantera vår välbesökta hemsida"

Annie Jansson, marknadschef Pizza Hut

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30