10 viktiga saker att tänka på när man bygger hemsida

Planerar ni att bygga ny webb? Ladda ned vår lathund för webbproduktion.

När man bygger en ny modern webbplats så är det viktigt att förstå varför. Det är många parametrar som ska klaffa för att få ut maximalt värde ur sin hemsida, bland annat så måste man förstå vem som ska besöka hemsidan (målgrupp/personas) och vad man vill att dessa ska göra för att hemsidans syfte ska anses uppfyllt (mål). För ett normalstort B2B-företag är det ofta inte ett rent sälj som är målet, utan kanske att förmedla rätt image, bygga upp varumärket, besvara kundens frågor och förenkla för kontakt och leadsgenerering. 

Arbetar man mycket med inbound så kanske trafiken kommer via externa kanaler som sociala medier, nyhetsbrev eller artiklar - och hur ska hemsidans struktur och innehåll i sådant fall byggas upp? Vilka förutsättningar har ni dessutom att arbeta med innehållet? En modern, smart och innehållsrik hemsida fallerar snabbt om strukturen kräver en heltidsanställd digital kommunikatör, om det i verkligheten är VDn själv som är ansvarig för underhållet.

Oavsett vilket så är hemsidan fortfarande navet i ett företags digitala identitet, och även om mycket av innehållet kan (och bör) spridas i omnikanaler, så kommer merparten av de som söker jobb hos er, potentiella framtida kunder (samt era befintliga kunder och anställda) att besöka er hemsida. Och då gäller det att skapa inspiration, visa att man har en egen och tydlig identitet.

Ladda ned vårt förenklade underlag för hemsidesproduktion.

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Kamilla Belmont gav sig på något så vågat som att starta ett nytt modernt varumärke med extremt påkostade och extravaganta kollektioner, och kontaktade Sphinxly för att ta fram design, koncept och produktion för webbshoppen. Det vi tog fram är något helt unikt och liknar inte något annat.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

iSec är Sveriges ledande leverantör av fondhanteringssystem och har idag c.a 70% av de svenska fondbolagen som kunder. Sphinxly har skapat en modern, fräsch och uppstickande webbplats som på ett tydligt och ledigt sätt guidar besökaren till rätt typ av tjänst. Webben administreras med Easyweb® och är kopplad till iSecs egna rest API.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

First Reserve blev First tillsammans med Sphinxly. First är ett rekryteringsföretag inom HR, lön och administration och grundades 2003. I samband med satsningar på AI och digitalisering påbörjades ett förnyelseprojekt som resulterade i ny grafisk profil, logga, färgval och webbplats som verkligen lämnar ett avtryck!

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Ekeby Loge är en lokal med en unik logkaraktär inbäddad i en lantlig miljö bland hästar och vikingagravar på Ekeby Säteri. Ekeby Loge bad Sphinxly att skapa en vacker och unik sida. Vi fokuserade på att dela upp besökarna mellan företagskunder och privatkunder - och inspirera, attrahera och konvertera. Molndrift i Easyweb®.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Nordic Gold Trade är en ny uppstickare i ädelmetalls-branschen och erbjuder både traditionella köp men även köp av ädelmetaller som prenumeration med förvaring - motsvarande ett traditionellt fondsparande. Sphinxly har byggt en annorlunda och konverteringsoptimerad webb med genomtänkt organisk SEO.

Visa fler kunder

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Nordic Fixed Income anlitade Sphinxly för att skapa en ny, modernare hemsida som bättre matchade vår profil. Det professionella och tillmötesgående bemötandet har gjort att våra önskemål och behov kom fram och uppfylldes till fullo. Med Easyweb är det möjligt för oss att enkelt och smärtfritt hantera vår hemsida på egen hand, ett mycket användarvänligt och smidigt verktyg. Vi är väldigt nöjda med deras arbete och det färdiga resultatet. Sphinxly är verkligen en skön webbyrå.”

Johanna Garpenlöv, Nordic Fixed Income

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

"Sphinxly är en innovativ webbyrå med hög servicenivå och kunskap. De är enkla att jobba med och jag får alltid snabb hjälp när jag behöver. Dessutom använder jag Easyweb för att hantera hemsidan och som är väldigt enkelt och användarvänligt. Kombon av Sphinxly som webbyrå och publiceringssystemet Easyweb gör det till en enkel match att hantera vår välbesökta hemsida"

Annie Jansson, marknadschef Pizza Hut
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30