Dags för bättre webb

Beskriv ditt projekt och/eller dina nuvarande utmaningar i korthet.

Sphinxly AB

Banérgatan 44

115 26 STHLM

Se på karta

Din framtid börjar här!

Skärmavbild 2022-08-30 kl. 10.47.23

Jenny

2023-01-20

Äntligen lansering av bywille.com 🤩 Två varumärken som är samlade på en och samma webb med en integrerad e-handel och koppling mot GARP affärssystem. Kika in på bywille.com 🌱✌🏻


Skärmavbild 2022-02-21 kl. 08.59.47

Gabbe Gabbelito

2023-03-17

Grym design / UX-pitch för vår kund Eproved som säljer olika typer av onlinetest, för bland annat rekrytering och utvärdering inom ekonomi. Nästa steg är internationell lansering, så teknik och design behöver vara tight! 🏄‍♂️

robert_edvardsson-stor-fest4

Robert Edvardsson

2023-01-26

🧘🏼‍♀️ Superkul att kunna presentera att vi under våren kommer att hjälpa Rebecca Reis och Postural Yoga att styra upp den tekniska miljön för ökad prestanda, tillgänglighet och skalbarhet med hjälp av Easyweb.

Skärmavbild 2021-12-09 kl. 22.03.03

Erika Bonér

2023-03-17

🎉 Trill Impact investerar i en positiv och hållbar framtid, grundat av veteranen Jan Ståhlberg (tidigare EQT Partners/EQT AB). "Tack Sphinxly för ett fantastiskt bra arbete med att utveckla Trill Impacts nya hemsida."

fredro

Fredrik Elnéus

2023-03-17

Grym uppstart med solcellsföretaget Solar Advantage som ska etablera en ny webbplats med konfigurator, case och inspirerande design. Lansering under Q3 2023.

robert_edvardsson-stor-fest4

Robert Edvardsson

2023-02-23

Sphinxly inleder samarbete med Cue Dee, ledare i tillverkning och service för modern mastteknologi som ingår i Lagercrantz gruppen om att producera ny digital identitet och webbplats 🚀

fredro

Fredrik Elnéus

2023-03-17

Orcana får företag att bli framtidens vinnare, och vårt arbete med att ta deras digitala varumärke och webb till nästa nivå har nu passerat fas 1. Ny site lanserades under Mars 2023.

Tips: Optimera för konvertering

Allt för många hemsidor idag är byggda med fel tänk. Design kommer före funktion, eller kvantitativt innehåll kommer före kvalitativt innehåll. Vi vill ju alla att våra hemsidor ska "leverera", och ge oss nya affärer - eller hur? Så varför bygger så få hemsidor som verkligen följer den planen?

Konvertering vs optimering

Konvertering är i praktiken den procentandel av dina besökare som faktiskt klickar på "köpknappen" eller lyfter på luren. Så hur får man besökaren att göra det då?

Steg 1, Optimera för konvertering

Steg ett, se till så att din webb är optimalt uppbyggd för att attrahera och generera leads. Du vill ha så många sätt för dina besökare att ta kontakt eller köpa som möjligt, och du vill att det ska vara så få klick - och så kort väg - som möjligt för att nå dit. Kanske kan du ha en köpuppmaning redan på startsidan? Kanske arbetar du med blogg eller artiklar - eller har väldigt många produktsidor som berättar om vad ni erbjuder - men ingen som aktivt "möter besökaren" och "ber" om ett sälj. Tänk på att många av dina besökare idag inte bara kommer in via startsidan, utan för en bra webbplats så kan det vara precis tvärt om. Merparten av dina besökare kommer att landa direkt på en av dina informationssidor. Vad står det om ert företag där? Finns det kontaktperson, formulär, telefonnummer eller "relaterad information" på den sidan som din besökare med största sannolikhet alltså besöker först? 


4 enkla tips till en bättre konvertering:

  1. Se till så att alla dina undersidor välkomnar din besökare och berättar om er verksamhet - inte bara startsidan. (Kom ihåg; en stor andel av dina besökare kommer inte att se din startsida).

  2. Lägg till relaterat material, fler artiklar eller liknande produkter till alla undersidor, så att man inte kommer in i en "återvändsgränd" om man kommer direkt via Google. Det kan också skapa merförsäljning eller informera om något som besökaren kanske inte hade hittat eller sökt på själv.

  3. Säkerställ att du har tydlig kontaktinformation på varje undersida med en uppmaning att ta kontakt. (Tänk på att olika besökare har olika preferenser när det kommer till kontakt. En del föredrar formulär, andra telefon, och någon mail. Varför inte ha alla 3?)

  4. Vill du vara lite extra personlig? Lägg till en kontaktperson på varje undersida. Gärna med bild och ett leende. Det ger ofta värdigt bra resultat...


Steg 2, Exponera och marknadsför

Nu när du har ökat chanserna för att varje undersida genererar kunder, så måste du öka trafiken till din webbplats. Ju fler besökare multiplicerat med din konverteringsgrad = fler kunder. 

Här hamnar det om ren marknadsföring, och en av de mest effektiva kanalerna idag är ju såklart sökmotorer. Vi rekommenderar att du ska arbeta med vad vi kallar för "ärlig SEO", dvs innehållsorienterad optimering utan skumraskfasoner. 

Kortfattat så ska du skapa relevant innehåll (eller "content"), och göra detta attraktivt för både dina besökare och för Google genom att använda rätt teknik, rätt formuleringar och rätt rubriksättning. 


Optimera, konvertera, sälj!

Summa summarum - konvertering är inte rocket science. Precis som sökmotoroptimering så behöver det inte vara krångligt. Det viktiga är att du har en tydlig plan och strategi för hur du uppnår din högsta potential på webben, och sedan följer den, analyserar, utvärderar, och anpassar

En bra hemsida är inte statisk, men den kräver inte att du jobbar ihjäl dig heller. Den ska vara en tänkande, självgående säljare - som man behöver mata och vattna emellanåt för att den ska må bra ;)

Robert Edvardsson

VD, robert@sphinxly.se

Fredrik Elneus

Byråchef, fredrik@sphinxly.se

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Sphinxly AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies