Webbyrå Stockholm

Sphinxly är en skön webbyrå mitt i Stockholm. Med genomtänkt struktur och design tillsammans med modern teknik skapar vi hemsidor som är snygga att titta på, har ett genomtänkt konverteringsflöde, är enkla att administrera, och med bra sökbarhet (SEO).

Webbyrå mitt i Stockholm

När vi tar oss an ett uppdrag som webbyrå så tittar vi alltid först på din målgrupp och önskat mål med er digitala investering. Vad vill ni försöka uppnå? - få fler nya kunder? Visa upp er från er bästa sida? Öka er varumärkeskännedom? Med Sphinxly Webbyrå har du en trygg och kreativ partner som långsiktigt kan utveckla er närvaro på webben.

Se kunder och uppdrag i vår portfolio!


Webbyrå. Reklambyrå - fast på webben

Vi arbetar bara med webb. Inte trycksaker, inte grafiska profilarbeten, utan bara hemsidor. Som webbyrå har vi specialiserat oss på all typ av interaktiv kommunikation som Facebookkampanjer, Googleannonser, iPad och Smartphone- optimering och mycket mer. För att ligga längst fram och vara bäst så tror vi inte på att kunna "lite om mycket", utan snarare att kunna "mycket om lite". Det är därför som vi kallar oss för "en skön webbyrå". Ska du ta ett seriöst steg mot att synas på webben? Ta det med någon som verkligen lever, andas, sover och äter Internet.

Läs mer om Sphinxly här!


Stockholm som hemmaplan

Webbyrån Sphinxly har kunder över hela landet, men det är i Stockholm vi är lokaliserade och har våra hjärtan. Sedan 2002 har vi verkat i Stockholmsregionen, och de flesta av våra kunder finns på gångavstånd eller på sin höjd en halvtimme med bil. Det gör att vi alltid har närheten i att ha en bra dialog med våra kunder så att missförstånd kan undvikas. Att kunna besöka sin webbyrå är ett måste, och vi tar oss inte an några uppdrag från personer som vi inte personligen träffat. Välkommen till en skön webbyrå, välkommen till en Stockholmsbaserad webbyrå!

Se mer om vårt erbjudande!


En bra hemsida sätter målet före designen

Vårt mål är att hela tiden ligga steget före. De hemsidor som vi tar fram ska kännas nytänkande men inte vara svåra att förstår. Fokus ska ligga på användbarhet och med ett konverteringsfokus. Designmässigt får besökaren gärna bli imponerad av "det där lilla extra" som vi så gärna lägger in, men teknik och form ska främja innehåll och besökarens tålamod, inte tvärt om. Att hela tiden försöka överträffa sig själv och sin uppdragsgivare har, trots självklarheten, visat sig vara ett framgångsrecept som gör att vi mycket tacksamt kan fortsätta att hålla på med det vi älskar - att skapa Sveriges - och Stockholms - bästa webbplatser. 

Kontakta oss om du behöver hjälp med din hemsida!

Robert Edvardsson är expert på digitala trender och användarvänlighet på Sphinxly Webbyrå i Stockholm

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Retail24 är med sina c.a 1300 fältagenter ett av Nordens ledande företag inom sälj, demo och merchandising inom detaljhandeln. Vi har skapat en modern och internationell hemsida på 6 olika språk, som ska inspirera och visa på verksamhetens storhet och engagemang.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Consortum hjälper företagare och privatpersoner att planera (och placera) sin privatekonomi för att skapa en långsiktigt hållbar livskvalités. Hemsidan innehåller artiklar, filmer och en interaktiv presentation som visar företagets tjänster - allt i ett stilfullt ramverk.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Lannebo fonder är ett av Sveriges ledande fondbolag med ett brett utbud av svenska och internationella aktivt förvaltade fonder. Vi har under många åt hjälpt Lannebo med deras webbplats som inkluderar fonddata och NAV/grafer i realtid, kundinlogg med BankID och personliga innehav samt pressarkiv med kopplingar mot Cision.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Smärthjälp för de behövande. Bragée bedriver nytänkande program och rehab mot utmattning och smärta - med korta väntetider och egenremiss. Sphinxly har byggt en lättnavigerad och tydlig hemsida med patientdel, där patienter kan ta del av skräddarsydda övningar i text, ljud och videoformat.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Proxy P arbetar med globala investeringar inom energi och hållbarhet. Sphinxly har skapat en tydlig och inspirerande webbplats med skräddarsydd kommunikation och form samt anpassade budskap för att passa målgruppen.

Visa fler kunder

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

”Pizza Hut har jobbat med Sphinxly sedan 2013. Före det har jag även jobbat med Sphinxly på andra företag. Sphinxly är en innovativ webbyrå med hög servicenivå och kunskap. De är enkla att jobba med och jag får alltid snabb hjälp när jag behöver. Dessutom använder jag publiceringssystemet Easyweb för att hantera hemsidan och som är väldigt enkelt och användarvänligt. Kombon av Sphinxly som webbyrå och publiceringssystemet Easyweb gör det till en enkel match att hantera vår välbesökta hemsida"

Annie Jansson, marknadschef Pizza Hut

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP

Interoc är ett nystartat företag genom ett förvärv av en befintlig verksamhet i PEAB. I samband med förvärvet beslutade vi att byta loggotyp och grafisk profil. I samband med detta ville vi även förändra hemsidan. Vi började att söka efter en ny leverantör och jag googlade runt på olika hemsidor för att hitta en leverantör som fyllde våra krav. Vår krav var en modern hemsida där vi ville lägga stor vikt vid enkelhet och att kunna visa vår verksamhet i bilder. Vi ville även ha ett enkelt system för själva kunna hantera webbsidan. Jag plockade ut 4 stycken leverantörer som fick presentera sitt upplägg och vi föll direkt för Sphinxly. De fattade direkt våra tankar kring hemsidan och skapade tillsammans med vår reklambyrå en känsla och profil som jag hade tänkt mig.

Magnus Dahlberg, Interoc
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30