Webbyrå Lidingö

Sphinxly är en webbyrå som grundades 2002 på Lidingö. Numera sitter vi på Linnégatan i Stockholm, men har kvar vårt gamla Lidingö-nummer! :) När vi bygger webbplatser så är konvertering och användarvänlighet alltid i fokus. Vem ska besöka sidan, och vad vill du att besökaren ska göra? Därefter sätter vi en design som matchar er profil och den känsla som ni vill förmedla. Är du i behov av att hitta en seriös och kreativ webbyrå? Ta gärna kontakt med oss.

Webbyrån med rötter på Lidingö

Vi arbetar bara med webb. Inte trycksaker, inte grafiska profilarbeten, utan bara hemsidor. Som webbyrå har vi specialiserat oss på all typ av interaktiv kommunikation som Facebookkampanjer, Googleannonser, iPad och Smartphone- optimering och mycket mer. För att ligga längst fram och vara bäst så tror vi inte på att kunna "lite om mycket", utan snarare att kunna "mycket om lite". Det är därför som vi kallar oss för "en skön webbyrå". Ska du ta ett seriöst steg mot att synas på webben? Ta det med någon som verkligen lever, andas, sover och äter Internet.


Lidingö - från början

Webbyrån Sphinxly har kunder över hela landet, men det är på Lidingö som vi startade, och i Stockholm har vi våra hjärtan. Sedan 2002 har vi verkat i Stockholmsregionen, och de flesta av våra kunder finns på gångavstånd eller på sin höjd en halvtimme med bil. Det gör att vi alltid har närheten i att ha en bra dialog med våra kunder så att missförstånd kan undvikas. Att kunna besöka sin webbyrå är ett måste, och vi tar oss inte an några uppdrag från personer som vi inte personligen träffat. Välkommen till en skön webbyrå som förstår Lidingö!


Alltid steget före

Vårt mål är att hela tiden ligga steget före. De hemsidor som vi tar fram ska kännas moderna, men inte vara främmande för den stora massan. Fokus ska ligga på tydlighet och detaljer, och besökaren får gärna bli imponerad av "det där lilla extra" som vi så gärna lägger in. Att hela tiden försöka överträffa sig själv och sin uppdragsgivare har, trots självklarheten, visat sig vara ett framgångsrecept som gör att vi mycket tacksamt kan fortsätta att hålla på med det vi älskar - att skapa Sveriges (och Lidingös) bästa hemsidor. 

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Zengun en komplett leverantör i byggbranschen med mål att bli Sveriges bästa arbetsgivare. Vi har byggt en skön hemsida med fokus på det mänskliga i bolaget.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Real Finans är privatekonomiska helhetsrådgivare inom kapitalförvaltning, pensionsplanering, försäkring, skatt, familjejuridik och mycket mer. Sphinxly har byggt en annorlunda och skön ny hemsida som ska bygga upp förtroende, presentera tjänsterna och leda till kundkontakt.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Smärthjälp för de behövande. Bragée bedriver nytänkande program och rehab mot utmattning och smärta - med korta väntetider och egenremiss. Sphinxly har byggt en lättnavigerad och tydlig hemsida med patientdel, där patienter kan ta del av skräddarsydda övningar i text, ljud och videoformat.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Avtech är ett publikt bolag som skapar tekniska drift- och förvaltningslösningar i världsklass för flygindustrin. Sphinxly har byggt en modern webb på flera olika språk med bland annat en IR del och löpande events.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Xperta är en skön IT konsultbyrå som specialiserat sig på optimerade lösningar inom IT-infrastruktur. Med verksamhet i både Sverige och Dubai ville Xperta visa sig lite på styva linan, och ha en webb som andas nytänk och IT - och som känns modern! Webben är såklart responsiv. 

Visa fler kunder

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Interoc är ett nystartat företag genom ett förvärv av en befintlig verksamhet i PEAB. I samband med förvärvet beslutade vi att byta loggotyp och grafisk profil. I samband med detta ville vi även förändra hemsidan. Vi började att söka efter en ny leverantör och jag googlade runt på olika hemsidor för att hitta en leverantör som fyllde våra krav. Vår krav var en modern hemsida där vi ville lägga stor vikt vid enkelhet och att kunna visa vår verksamhet i bilder. Vi ville även ha ett enkelt system för själva kunna hantera webbsidan. Jag plockade ut 4 stycken leverantörer som fick presentera sitt upplägg och vi föll direkt för Sphinxly. De fattade direkt våra tankar kring hemsidan och skapade tillsammans med vår reklambyrå en känsla och profil som jag hade tänkt mig."

Magnus Dahlberg, Interoc

"Vi på Stadsbud i Storstockholm kontaktade Sphinxly om hjälp med att bygga en ny modern hemsida åt oss. Efter ett par möten där förslag och idéer togs fram började bygget av hemsidan. Under hela processen har Sphinxly hållit oss informerade genom telefonkontakt och projektsida för vår nya hemsida. Nu är hemsidan klar och resultatet blev mycket bättre än vad vi kunde föreställt oss. Det som utmärker Sphinxly som en bra webbyrå är det professionella bemötandet och det moderna skapandet av en bra hemsida, sen är det också den snabba kundsupporten vi får som är otroligt viktig när justeringar på hemsidan behöver göras snabbt. Vill man som företag ha en modern fin hemsida med den support som ingår ska man absolut anlita Sphinxly Webbyrå."

Morgan Blom, Ordförande, Stadsbud i Storstockholm

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30