Webbyrå Lidingö

Sphinxly är en webbyrå som grundades 2002 på Lidingö. Numera sitter vi på Linnégatan i Stockholm, men har kvar vårt gamla Lidingö-nummer! :) När vi bygger webbplatser så är konvertering och användarvänlighet alltid i fokus. Vem ska besöka sidan, och vad vill du att besökaren ska göra? Därefter sätter vi en design som matchar er profil och den känsla som ni vill förmedla. Är du i behov av att hitta en seriös och kreativ webbyrå? Ta gärna kontakt med oss.

Webbyrån med rötter på Lidingö

Vi arbetar bara med webb. Inte trycksaker, inte grafiska profilarbeten, utan bara hemsidor. Som webbyrå har vi specialiserat oss på all typ av interaktiv kommunikation som Facebookkampanjer, Googleannonser, iPad och Smartphone- optimering och mycket mer. För att ligga längst fram och vara bäst så tror vi inte på att kunna "lite om mycket", utan snarare att kunna "mycket om lite". Det är därför som vi kallar oss för "en skön webbyrå". Ska du ta ett seriöst steg mot att synas på webben? Ta det med någon som verkligen lever, andas, sover och äter Internet.


Lidingö - från början

Webbyrån Sphinxly har kunder över hela landet, men det är på Lidingö som vi startade, och i Stockholm har vi våra hjärtan. Sedan 2002 har vi verkat i Stockholmsregionen, och de flesta av våra kunder finns på gångavstånd eller på sin höjd en halvtimme med bil. Det gör att vi alltid har närheten i att ha en bra dialog med våra kunder så att missförstånd kan undvikas. Att kunna besöka sin webbyrå är ett måste, och vi tar oss inte an några uppdrag från personer som vi inte personligen träffat. Välkommen till en skön webbyrå som förstår Lidingö!


Alltid steget före

Vårt mål är att hela tiden ligga steget före. De hemsidor som vi tar fram ska kännas moderna, men inte vara främmande för den stora massan. Fokus ska ligga på tydlighet och detaljer, och besökaren får gärna bli imponerad av "det där lilla extra" som vi så gärna lägger in. Att hela tiden försöka överträffa sig själv och sin uppdragsgivare har, trots självklarheten, visat sig vara ett framgångsrecept som gör att vi mycket tacksamt kan fortsätta att hålla på med det vi älskar - att skapa Sveriges (och Lidingös) bästa hemsidor. 

Robert Edvardsson är expert på digitala trender och användarvänlighet på Sphinxly Webbyrå i Stockholm

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Skills & Talent jagar de bästa talangerna. Sphinxly har byggt en annorlunda ny hemsida med mycket animerade och interaktiva element för att skapa känsla och väcka intresse "i bruset". Ta en titt, det blev rätt grymt!

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Zengun en komplett leverantör i byggbranschen med mål att bli Sveriges bästa arbetsgivare. Vi har byggt en skön hemsida med fokus på det mänskliga i bolaget.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Kamilla Belmont gav sig på något så vågat som att starta ett nytt modernt varumärke med extremt påkostade och extravaganta kollektioner, och kontaktade Sphinxly för att ta fram design, koncept och produktion för webbshoppen. Det vi tog fram är något helt unikt och liknar inte något annat.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Brovex har en kraftfull industriell maskinpark och hjälper företag med legotillverkning av prototyper och för massproduktion. Brovex har på sina två fabriker (Sverige + Serbien) över 300 anställda och 60 CNC-maskiner i två- och treskiftsproduktion. Sphinxly har skapat en modern och tydlig webb med unikt grafiskt formspråk.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Inspiration, design och värme. Eldvarm är ett Svenskt företag som tillverkar tillbehör till eldstaden. Sphinxly har byggt en värmande inspirerande webbplats med shop, återförsäljarportal, koppling till sociala medier och blog. Hemsidan präglas av en modern internationell design som ska leda till varumärkesbyggande och konvertering.

Visa fler kunder

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP

”Pizza Hut har jobbat med Sphinxly sedan 2013. Före det har jag även jobbat med Sphinxly på andra företag. Sphinxly är en innovativ webbyrå med hög servicenivå och kunskap. De är enkla att jobba med och jag får alltid snabb hjälp när jag behöver. Dessutom använder jag publiceringssystemet Easyweb för att hantera hemsidan och som är väldigt enkelt och användarvänligt. Kombon av Sphinxly som webbyrå och publiceringssystemet Easyweb gör det till en enkel match att hantera vår välbesökta hemsida"

Annie Jansson, marknadschef Pizza Hut

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

Interoc är ett nystartat företag genom ett förvärv av en befintlig verksamhet i PEAB. I samband med förvärvet beslutade vi att byta loggotyp och grafisk profil. I samband med detta ville vi även förändra hemsidan. Vi började att söka efter en ny leverantör och jag googlade runt på olika hemsidor för att hitta en leverantör som fyllde våra krav. Vår krav var en modern hemsida där vi ville lägga stor vikt vid enkelhet och att kunna visa vår verksamhet i bilder. Vi ville även ha ett enkelt system för själva kunna hantera webbsidan. Jag plockade ut 4 stycken leverantörer som fick presentera sitt upplägg och vi föll direkt för Sphinxly. De fattade direkt våra tankar kring hemsidan och skapade tillsammans med vår reklambyrå en känsla och profil som jag hade tänkt mig.

Magnus Dahlberg, Interoc
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30