Webbyrå för fondbolag

Fondbolag och kapitalförvaltare har speciella krav på sig i all kommunikation mot marknaden. Finansiell data, nyckeltal och utveckling, säkerhetsinformation och mycket mer måste vara genomtänkt och enligt gällande regler.

Fondbolag har unika krav 
Sphinxly har sedan 2002 hjälpt många fondbolag, kapitalförvaltare samt leverantörer av fondsystem med sina hemsidor, bland annat Lannebo Fonder, Lynx (Brummer), Spiltan/Spiltan Fonder, Cliens, AGCM, Ambrosia, Wahlstedt Sageryd, Evolution och många fler. 

Att presentera förvaltare, nyckeltal och utveckling på ett korrekt och stilfullt sätt är väsentligt, men ännu mer kritiskt är att ha den fördjupade kunskapen inom IT och teknik för att skapa de kopplingar som krävs för att hämta rätt data från olika underleverantörer, och presentera och visualisera det på ett smakfullt sätt. Den kunskapen har vi. 

Hemsida är navet i ett fondbolags kommunikation 
För fondbolag är det viktigt att välja rätt leverantör när det är dags att bygga en hemsida. Inte bara ska er verksamhet och nisch vara supertydlig - hemsidan måste och kännas trovärdig och modern samt presentera rätt innehåll om fonden(ernas) strategi, ledning samt finansiell information. 

Genom att sitta ned med er och ta fram en strategi gällande kommunikation, känsla, design, innehåll och funktionalitet, kan vi hjälpa er att bygga en riktigt snygg och trovärdig webbplats som når ända in i mål! Vill ni visa framfötterna och visa med design och grafik att er verksamhet är nytänkande, modern och unik? Inga problem! Vi är - trots vår IT-tyngd - först och främst en grafisk byrå. Design och användarupplevelse kommer alltid i första hand. Tekniken, den ska bara fungera. 

Grafer, kopplingar mot externa system mm 
Vi har stor erfarenhet av att bygga och vidareutveckla kopplingar mot OMX/Nasdaq, iSEC/Secura, Millistream, SEB, Cision/MyNewsDesk och andra 3.e partstjänster för att hämta och visualisera data, nyheter och grafer. Teknik och grafik ska gå hand i hand för ett optimalt - och icke komplicerat - resultat :) 

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Princip har en unik modell som ger en praktisk vägledning i hur man sammanför utveckling och förvaltning under gemensam styrning och ledning. Vi har tagit fram logotyp. färger, typsnitt, foto och film samt självklart den nya trevliga hemsidan med animationer och fokus på leadskonvertering.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

iSec är Sveriges ledande leverantör av fondhanteringssystem och har idag c.a 70% av de svenska fondbolagen som kunder. Sphinxly har skapat en modern, fräsch och uppstickande webbplats som på ett tydligt och ledigt sätt guidar besökaren till rätt typ av tjänst. Webben administreras med Easyweb® och är kopplad till iSecs egna rest API.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Zengun en komplett leverantör i byggbranschen med mål att bli Sveriges bästa arbetsgivare. Vi har byggt en skön hemsida med fokus på det mänskliga i bolaget.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Skills & Talent är en nystartad huvujägare som utan tvekan hittar de bästa talangerna. Sphinxly har byggt en annorlunda ny hemsida med mycket animerade och interaktiva element för att skapa känsla och väcka intresse "i bruset". Ta en titt, det blev rätt grymt!

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Stadsbud är Stockholms äldsta flyttfirma - så det var ju självklart att Stockholms äldsta Webbyrå skulle få hjälpa till med digitaliseringen. Vi hjälpte Stadsbud att ta fram en digital strategi för all sin kommunikation för att maximera den organiska trafiken till hemsidan, och strukturerade webbplatsen för att dels knäppa konkurrenterna på näsan samtidigt som det finns en tydlig konverteringsstrategi.

Visa fler kunder

"Vi på Stadsbud i Storstockholm kontaktade Sphinxly om hjälp med att bygga en ny modern hemsida åt oss. Efter ett par möten där förslag och idéer togs fram började bygget av hemsidan. Under hela processen har Sphinxly hållit oss informerade genom telefonkontakt och projektsida för vår nya hemsida. Nu är hemsidan klar och resultatet blev mycket bättre än vad vi kunde föreställt oss. Det som utmärker Sphinxly som en bra webbyrå är det professionella bemötandet och det moderna skapandet av en bra hemsida, sen är det också den snabba kundsupporten vi får som är otroligt viktig när justeringar på hemsidan behöver göras snabbt. Vill man som företag ha en modern fin hemsida med den support som ingår ska man absolut anlita Sphinxly Webbyrå."

Morgan Blom, Ordförande, Stadsbud i Storstockholm

"Vi sökte efter en innovativ och tillmötesgående byrå, det hittade vi verkligen i Sphinxly. Den service vi fått genom hela projektet har varit fantastisk. En stor del i vårt val av byrå var att hemsideverktyget skulle vara enkel arbetat och det fick vi verkligen med Easyweb. Slutresultat blev mycket bättre än vi kunnat tro."

Max Lundkvist, Projektledare. Pergola.se

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Nordic Fixed Income anlitade Sphinxly för att skapa en ny, modernare hemsida som bättre matchade vår profil. Det professionella och tillmötesgående bemötandet har gjort att våra önskemål och behov kom fram och uppfylldes till fullo. Med Easyweb är det möjligt för oss att enkelt och smärtfritt hantera vår hemsida på egen hand, ett mycket användarvänligt och smidigt verktyg. Vi är väldigt nöjda med deras arbete och det färdiga resultatet. Sphinxly är verkligen en skön webbyrå.”

Johanna Garpenlöv, Nordic Fixed Income

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30