Webbyrå för fondbolag

Fondbolag och kapitalförvaltare har speciella krav på sig i all kommunikation mot marknaden. Finansiell data, nyckeltal och utveckling, säkerhetsinformation och mycket mer måste vara genomtänkt och enligt gällande regler.

Fondbolag har unika krav 
Sphinxly har sedan 2002 hjälpt många fondbolag, kapitalförvaltare samt leverantörer av fondsystem med sina hemsidor, bland annat Lannebo Fonder, Lynx (Brummer), Spiltan/Spiltan Fonder, Cliens, AGCM, Ambrosia, Wahlstedt Sageryd, Evolution och många fler. 

Att presentera förvaltare, nyckeltal och utveckling på ett korrekt och stilfullt sätt är väsentligt, men ännu mer kritiskt är att ha den fördjupade kunskapen inom IT och teknik för att skapa de kopplingar som krävs för att hämta rätt data från olika underleverantörer, och presentera och visualisera det på ett smakfullt sätt. Den kunskapen har vi. 

Hemsida är navet i ett fondbolags kommunikation 
För fondbolag är det viktigt att välja rätt leverantör när det är dags att bygga en hemsida. Inte bara ska er verksamhet och nisch vara supertydlig - hemsidan måste och kännas trovärdig och modern samt presentera rätt innehåll om fonden(ernas) strategi, ledning samt finansiell information. 

Genom att sitta ned med er och ta fram en strategi gällande kommunikation, känsla, design, innehåll och funktionalitet, kan vi hjälpa er att bygga en riktigt snygg och trovärdig webbplats som når ända in i mål! Vill ni visa framfötterna och visa med design och grafik att er verksamhet är nytänkande, modern och unik? Inga problem! Vi är - trots vår IT-tyngd - först och främst en grafisk byrå. Design och användarupplevelse kommer alltid i första hand. Tekniken, den ska bara fungera. 

Grafer, kopplingar mot externa system mm 
Vi har stor erfarenhet av att bygga och vidareutveckla kopplingar mot OMX/Nasdaq, iSEC/Secura, Millistream, SEB, Cision/MyNewsDesk och andra 3.e partstjänster för att hämta och visualisera data, nyheter och grafer. Teknik och grafik ska gå hand i hand för ett optimalt - och icke komplicerat - resultat :) 

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Ekeby Loge är en lokal med en unik logkaraktär inbäddad i en lantlig miljö bland hästar och vikingagravar på Ekeby Säteri. Ekeby Loge bad Sphinxly att skapa en vacker och unik sida. Vi fokuserade på att dela upp besökarna mellan företagskunder och privatkunder - och inspirera, attrahera och konvertera. Molndrift i Easyweb®.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

First Reserve blev First tillsammans med Sphinxly. First är ett rekryteringsföretag inom HR, lön och administration och grundades 2003. I samband med satsningar på AI och digitalisering påbörjades ett förnyelseprojekt som resulterade i ny grafisk profil, logga, färgval och webbplats som verkligen lämnar ett avtryck!

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Avtech är ett publikt bolag som skapar tekniska drift- och förvaltningslösningar i världsklass för flygindustrin. Sphinxly har byggt en modern webb på flera olika språk med bland annat en IR del och löpande events.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Smärthjälp för de behövande. Bragée bedriver nytänkande program och rehab mot utmattning och smärta - med korta väntetider och egenremiss. Sphinxly har byggt en lättnavigerad och tydlig hemsida med patientdel, där patienter kan ta del av skräddarsydda övningar i text, ljud och videoformat.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Stadsbud är Stockholms äldsta flyttfirma - så det var ju självklart att Stockholms äldsta Webbyrå skulle få hjälpa till med digitaliseringen. Vi hjälpte Stadsbud att ta fram en digital strategi för all sin kommunikation för att maximera den organiska trafiken till hemsidan, och strukturerade webbplatsen för att dels knäppa konkurrenterna på näsan samtidigt som det finns en tydlig konverteringsstrategi.

Visa fler kunder

"Vi ville göra om vår webbplats för att både passa våra kunder bättre men också för att göra den mer modern. Sphinxly förstod precis våra behov och lyckades dessutom göra en riktigt snygg sajt där detaljer från vår logotyp användes på ett smart sätt i designen. Vi har fått många kommentarer från kunder att vår sajt är både snygg och lätt att använda och vi kan själva styra innehållet enkelt via Easyweb."

Staffan Melin, Require

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Vi sökte efter en innovativ och tillmötesgående byrå, det hittade vi verkligen i Sphinxly. Den service vi fått genom hela projektet har varit fantastisk. En stor del i vårt val av byrå var att hemsideverktyget skulle vara enkel arbetat och det fick vi verkligen med Easyweb. Slutresultat blev mycket bättre än vi kunnat tro."

Max Lundkvist, Projektledare. Pergola.se

"Interoc är ett nystartat företag genom ett förvärv av en befintlig verksamhet i PEAB. I samband med förvärvet beslutade vi att byta loggotyp och grafisk profil. I samband med detta ville vi även förändra hemsidan. Vi började att söka efter en ny leverantör och jag googlade runt på olika hemsidor för att hitta en leverantör som fyllde våra krav. Vår krav var en modern hemsida där vi ville lägga stor vikt vid enkelhet och att kunna visa vår verksamhet i bilder. Vi ville även ha ett enkelt system för själva kunna hantera webbsidan. Jag plockade ut 4 stycken leverantörer som fick presentera sitt upplägg och vi föll direkt för Sphinxly. De fattade direkt våra tankar kring hemsidan och skapade tillsammans med vår reklambyrå en känsla och profil som jag hade tänkt mig."

Magnus Dahlberg, Interoc

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30