Webbyrå för fondbolag

Fondbolag och kapitalförvaltare har speciella krav på sig i all kommunikation mot marknaden. Finansiell data, nyckeltal och utveckling, säkerhetsinformation och mycket mer måste vara genomtänkt och enligt gällande regler.

Fondbolag har unika krav 
Sphinxly har sedan 2002 hjälpt många fondbolag, kapitalförvaltare samt leverantörer av fondsystem med sina hemsidor, bland annat Lannebo Fonder, Lynx (Brummer), Spiltan/Spiltan Fonder, Cliens, AGCM, Ambrosia, Wahlstedt Sageryd, Evolution och många fler. 

Att presentera förvaltare, nyckeltal och utveckling på ett korrekt och stilfullt sätt är väsentligt, men ännu mer kritiskt är att ha den fördjupade kunskapen inom IT och teknik för att skapa de kopplingar som krävs för att hämta rätt data från olika underleverantörer, och presentera och visualisera det på ett smakfullt sätt. Den kunskapen har vi. 

Hemsida är navet i ett fondbolags kommunikation 
För fondbolag är det viktigt att välja rätt leverantör när det är dags att bygga en hemsida. Inte bara ska er verksamhet och nisch vara supertydlig - hemsidan måste och kännas trovärdig och modern samt presentera rätt innehåll om fonden(ernas) strategi, ledning samt finansiell information. 

Genom att sitta ned med er och ta fram en strategi gällande kommunikation, känsla, design, innehåll och funktionalitet, kan vi hjälpa er att bygga en riktigt snygg och trovärdig webbplats som når ända in i mål! Vill ni visa framfötterna och visa med design och grafik att er verksamhet är nytänkande, modern och unik? Inga problem! Vi är - trots vår IT-tyngd - först och främst en grafisk byrå. Design och användarupplevelse kommer alltid i första hand. Tekniken, den ska bara fungera. 

Grafer, kopplingar mot externa system mm 
Vi har stor erfarenhet av att bygga och vidareutveckla kopplingar mot OMX/Nasdaq, iSEC/Secura, Millistream, SEB, Cision/MyNewsDesk och andra 3.e partstjänster för att hämta och visualisera data, nyheter och grafer. Teknik och grafik ska gå hand i hand för ett optimalt - och icke komplicerat - resultat :) 

Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

IT-Total hjälper sina kunder med anpassad IT-drift och IT-lösningar med konsulter i världsklass. Sphinxly har byggt en komplett ny hemsida med presentation av tjänster, medarbetare och en snygg presentationsfilm.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Inspiration, design och värme. Eldvarm är ett Svenskt företag som tillverkar tillbehör till eldstaden. Sphinxly har byggt en värmande inspirerande webbplats med shop, återförsäljarportal, koppling till sociala medier och blog. Hemsidan präglas av en modern internationell design som ska leda till varumärkesbyggande och konvertering.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Brovex har en kraftfull industriell maskinpark och hjälper företag med legotillverkning av prototyper och för massproduktion. Brovex har på sina två fabriker (Sverige + Serbien) över 300 anställda och 60 CNC-maskiner i två- och treskiftsproduktion. Sphinxly har skapat en modern och tydlig webb med unikt grafiskt formspråk.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Ekeby Loge är en lokal med en unik logkaraktär inbäddad i en lantlig miljö bland hästar och vikingagravar på Ekeby Säteri. Ekeby Loge bad Sphinxly att skapa en vacker och unik sida. Vi fokuserade på att dela upp besökarna mellan företagskunder och privatkunder - och inspirera, attrahera och konvertera. Molndrift i Easyweb®.

Visa fler kunder
Vi bygger bra hemsidor

Några kunder…

Fakultetskurser erbjuder fördjupnings- och utvecklingskurser inom alla former av juridik. Sphinxly har tagit fram hela den tekniska lösningen där man som besökare kan boka utbildningstillfälle. Samt gjort det riktigt snyggt med fräsch och modern webbdesign. Kolla själv!

Visa fler kunder

"Interoc är ett nystartat företag genom ett förvärv av en befintlig verksamhet i PEAB. I samband med förvärvet beslutade vi att byta loggotyp och grafisk profil. I samband med detta ville vi även förändra hemsidan. Vi började att söka efter en ny leverantör och jag googlade runt på olika hemsidor för att hitta en leverantör som fyllde våra krav. Vår krav var en modern hemsida där vi ville lägga stor vikt vid enkelhet och att kunna visa vår verksamhet i bilder. Vi ville även ha ett enkelt system för själva kunna hantera webbsidan. Jag plockade ut 4 stycken leverantörer som fick presentera sitt upplägg och vi föll direkt för Sphinxly. De fattade direkt våra tankar kring hemsidan och skapade tillsammans med vår reklambyrå en känsla och profil som jag hade tänkt mig."

Magnus Dahlberg, Interoc

"Redan när vi tog kontakt med Sphinxly hade vi höga förväntningar, något som Sphinxly verkligen levt upp till. Efter att ha träffat Robert och gänget så inväntade vi ett första utkast och därifrån har det bara varit glada miner. Måste säga att det är väldigt enkelt att arbeta i Easyweb. "

Patric Ljung, Hydropool

"Sphinxly är en innovativ webbyrå med hög servicenivå och kunskap. De är enkla att jobba med och jag får alltid snabb hjälp när jag behöver. Dessutom använder jag Easyweb för att hantera hemsidan och som är väldigt enkelt och användarvänligt. Kombon av Sphinxly som webbyrå och publiceringssystemet Easyweb gör det till en enkel match att hantera vår välbesökta hemsida"

Annie Jansson, marknadschef Pizza Hut

"Vi sökte efter en innovativ och tillmötesgående byrå, det hittade vi verkligen i Sphinxly. Den service vi fått genom hela projektet har varit fantastisk. En stor del i vårt val av byrå var att hemsideverktyget skulle vara enkel arbetat och det fick vi verkligen med Easyweb. Slutresultat blev mycket bättre än vi kunnat tro."

Max Lundkvist, Projektledare. Pergola.se

"På rekordtid har vi byggt upp en helt ny webbplats med ett fantastiskt bra stöd av Sphinxlys experter. De tydligaste svaren på att webbens attraktivitet och relevans för våra målgrupper är den statistik som Google Analytics visar redan efter kort tid: Extremt låg sk avvisningsfrekvens vilket betyder att sajten har mycket hög relevans. Dessutom är besökarna i snitt inne på 4,5 sidor, också det ett tecken på att sajten skapar både nyfikenhet och intresse."

Ola Bergfeldt, CMO på IAMIP
Hej! Vill du boka möte, få offert eller ställa en fråga? Hej! Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i dina uppgifter så ringer vi upp dig. Självklart helt förutsättningslöst.
Eller ring: 08- 665 00 30