Automatiserad översättning av webbcontent med AI
Att översätta webben med AI är 98% snabbare*
Funktionen är integrerad i webbplatsens CMS/backend - vilket gör det naturligt, enkelt och snabbt att använda för marknadschefen, VDn eller assistenten - utan att riskera att något går sönder eller blir fel. Tonläget på översättningen matchar ursprungstexten, och modellen kan även "tränas" och justeras.
Hur funkar det?
✅ Med bara ett klick kan en ny lokalisering eller språkversion av en webbplats skapas, oavsett hur komplex (eller enkel) struktur den underliggande webbplatsen har. Vår byrå bygger skräddarsydda webblösningar - så det var avgörande med en hög nivå av skalbarhet och flexibilitet - (dvs det funkar för alla typer av webblösningar; shop, intranät, tjänst, eller "vanlig" hemsida).
✅ Innehållsfälten kan såklart även redigeras manuellt för att säkerställa korrekt kommunikation och undvika AI-fel, och som extra bonus: sidorna kan hållas uppdaterade automatiskt när en ändring sker på "huvudspråket".
✅ När besökaren byter språk så är besökaren självklart kvar på rätt sida - utan avbrott. Det betyder att besökaren kan fortsätta kundresan där den är - på rätt språk - utan att försvinna i cyberspace. (Varje sekund räknas i attention-ekonomin).
Blir det bra?
Ja - i och med att översättningen baseras på en ursprungstext som ni internt eller via copy (såklart) tagit fram, läst igenom, korrigerat och hittat rätt tonläge i - så följer samma tonalitet, ordval och innebörd vidare genom översättningen med generativ AI.
Gällande SEO så får varje lokalisering sin egna URL, metainformation och möjlighet till optimering - trots att det administrativt ligger i samma "sida" - dvs fördel synlighet!
Vad innebär detta?
✅ Detta innebär att du kan lokalisera (och hålla synkade) er webbplats, era landningssidor, shop, produktkatalog eller digitala tjänst utan ett omfattande tekniskt arbete vid varje ny språketablering. Du slipper att olika språksiter hamnar ur synk - och du slipper manuella översättningar och korrekturläsningar på språk som kanske inte är ditt modersmål. Dessutom kan du snabbt etablera dig på flera marknader samtidigt, genomföra marknadstester och hantera en internationell webbnärvaro från ett och samma konto, på ett och samma ställe.
Det är med andra ord en otroligt tidsbesparande och kraftfull lösning som sätter dig i framkant av konkurrensen just nu. (Spar tid, pengar + få bättre resultat) 🥂
Hur/när kan jag få tillgång?
Funktionen har rullats ut till våra existerande kunder under våren och hösten 2024. Är du nyfiken? Fyll i formuläret så bokar vi in ett snabbt digi-möte och ser om vi kan hjälpa er:
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Sphinxly samarbetar med och har tidigare hjälpt företag som: Pizza Hut, Lannebo Fonder, Synsam, Lundbergs Möbler, ImagineCare, Centerpartiet, NIX-registret, PION Group, Spiltan / Spiltan Fonder, Evolution, ExTe, Regeringskansliet, Östhammarshem, PBM + 100-tals fler verksamheter inom både B2B och B2C - att lyckas digitalt och på webben. Vi har driftsgaranti, prestandagaranti, designgaranti och trygghetsgaranti. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
ICO-27001-certifierad drift, redundans, backup och svensk support.
Mer om Sphinxly...
Jan Bengtsson, VD/CEO at PION Group
Vi anlitade Sphinxly i samband med etableringen av PION Group, en HR-Techkoncern vars webbplats syfte är att kommunicera regulatoriska IR relaterad information och koncernens övergripande strategi, vision och affärsidé tillsammans med en integration mot Cision för pressinformation. Sphinxly har effektivt och snabbt arbetat fram ett slutresultat som lever upp till de höga förväntningar vi hade inledningsvis, och som samtidigt tack den nytänkande teknikplattformen är oerhört enkel att arbeta med!
Inga-Lill Carlberg, Partner & COO at Trill Impact
Tack Sphinxly för ett fantastiskt bra arbete med att utveckla Trill Impacts nya hemsida. Vi vill särskilt lyfta fram den professionella och serviceinriktade inställningen hos det team som vi har jobbat med under utvecklingsfasen. Ni har varit kreativa och skapat en webdesign som passar oss samtidigt som ni har varit lyhörda för våra önskemål och krav under själva utvecklingsarbetet. Detta har varit ett omfattande projekt som ni har hjälpt oss att få på plats, stort tack igen.
Annette Tannerfeldt, VD at Nix
NIX Telefon och NIX nämnden har som mål att nå ut bättre mot unga konsumenter. Vi behövde därför anpassa vårt utseende och tilltal för att lyckas. Sphinxly fick uppdraget att utifrån vår nya profil leverera nya hemsidor och vi måste säga att vi är imponerade av deras förmåga att leverera högkvalitativt resultat i tid och inom budget. Vi upplever att Sphinxly alltid varit lyhörda och anpassat sig efter våra behov och önskemål och använd sig av sin teknik på bästa sätt för att vi ska nå våra mål. Vi ser mycket fram emot att fortsätta samarbetet med Sphinxly!
Anna Svahn, CEO & Portfolio manager at Antiloop
Vi är grymt nöjda med Sphinxly webbyrå, allt från idémöte till uppföljning med design och sen den färdiga sidan har fungerat friktionsfritt och vi är väldigt nöjda med slutresultatet.
PH Magnusson, Grundare av SnigelDesign AB
Hos SnigelDesign valde vi Sphinxly som vår samarbetspartner i utvecklingen och driften av vår nya hemsida samt webbshop – ett beslut vi är överlyckliga över! De är inte bara snabba på att svara på våra frågor, utan hanterar även alla uppkomna problemställningar effektivt och utan komplikationer. Sphinxly har med glans lyckats förverkliga alla de förändringar vi önskat genom projektets gång. Jag ger mina varmaste rekommendationer till Sphinxly som din framtida webbleverantör.
Jamie Harris, Marknadsansvarig at Wasa Ecotextil
Sphinxly lyckades både att lyfta fram våra budskap om hållbara textilprodukter på ett snyggt och tydligt sätt och att leverera en komplex B2B webshopslösning integrerat med GARP som gör att våra kunder enkelt kan handla hela vårt sortiment på flera marknader. Verkligen bra jobbat!
Erika Forslöv, Kommunikatör at Östhammarshem
Alltså Jenny – WOW 👏
Det är exakt detta som gör att det är en fröjd att arbeta med er – en direkt, och korrekt, tolkning och visualisering av en känsla. Otroligt bra jobbat!
Cecilia Meller, CMO at Egenmonitorering
Tack Sphinxly för inte bara en, utan två ursnygga sajter! Kul att få jobba med ett så duktigt gäng och att få nya sajter som är lika proffsiga som enkla att fortsätta jobba med. Vi är jättenöjda!
Henrik Stadler, Partner at XEC
Stort tack för ett bra samarbete från dig och teamet och för att ni varit med och bidragit till något som verkligen sticker ut inom vår bransch!
Stefan Lundberg, VD at Lundbergs Möbler
Framtagandet av vår nya hemsida har varit ett givande samarbete med Sphinxly, vilket har resulterat i en produktkatalog som är både användarvänlig och representerar oss som företag mycket väl.
Fredrik Anjou, CEO at PharmaRelations
Sphinxly är en webbyrå som verkligen har förstått vår resa och vision. Genom att lyssna in våra behov och önskemål har Sphinxly levererat en genomtänkt och snygg webbplats som lever upp till våra höga förväntningar. Vi har haft nöjet att arbeta med Sphinxly sedan 2016, och nu senast 2023 utfördes ett större lyft av UX, flöden och struktur. Vi kan starkt rekommendera Sphinxly till företag som letar efter en byrå som kan kombinera design, teknik och långsiktig värdebyggande på bästa sätt.
Vi använder Easyweb som en teknisk bas för våra olika webbplatser och i ett skräddarsytt kandidatverktyg. Eftersom stora och viktiga affärer hänger på att allt fungerar felfritt är det avgörande att tekniken är pålitlig och snabb, och i detta fall har Easyweb verkligen levererat.
Peter Tillberg, Föreståndare at CSMS
Proffsigt, snabbt och alltid ett trevligt bemötande. Det är det första som jag kommer att tänka på när jag tänker på mina kontakter med Sphinxly. Plattformen Easyweb är både snygg och lätt för mig som användare att hantera. Uppdateringar av CSMS hemsida kan enkelt göras från mobilen, paddan eller datorn. Och skulle jag trots allt behöva hjälp med något så är Sphinxlys support suverän. Alltid snabba att hitta en lösning och hjälper gärna till. Det känns tryggt för mig som kund. 5 stjärnor!
Jani P Sallinen, SvD, ledamot i FGJ
Vi har hört från besökare av våra nya sajter att de uppskattas. Det glädjer såklart oss att FGJ fått ett nytt ansikte på nätet och att våra medlemmar och besökare av Grävseminariet.se och FGJ.se fått mer lättöverskådliga sajter.
Marcus Bandling, Founder & VD at Marban
Nu har vi fått upp vår nya schyssta webbplats. Stort tack Sphinxly AB | Digital agency in Stockholm för att ni satte alla boxar på plats.
Linus Werner, Regional Director at M3CS
Sphinxly revolutionerade vår gamla hemsida till något helt fantastiskt. Från vårt första möte till lansering har samarbetet fungerat utmärkt. Vi är mer än nöjda med slutresultatet.